Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000090529   Administració d'un moodle de centre
2017-2018   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   17/10/2017 - 8/4/2018 (60 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
  
  
Tipus activitat   D504 Administració d'un moodle de centre
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta d'un curs que dona per fet que el centre ja disposa d'un espai Moodle, ja sigui a Àgora, un servidor extern contractat o bé un servidor propi al centre. Això vol dir que no s'explicarà com instal·lar-ho/actualitzar-ho ni com afegir mòduls, filtres, temes, idiomes nous.
Aquesta proposta es basa en les tasques que es fan durant el curs i que es repeteixen any rere any.

Per tant, la divisió dels mòduls, enlloc de fer-la girar al voltant de les funcionalitats de Moodle, està pensada en funció de les tasques, en ordre cronològic, que s'han de fer a cada centre educatiu durant el curs escolar per posar en marxa i utilitzar l'espai Moodle. D'aquesta forma, a més de veure les funcionalitats de Moodle es poden donar recomanacions/consells de bones pràctiques a fer en cadascun dels moments del curs escolars.
  
Objectius   Configurar i administrar l'espai Moodle del centre docent.
Personalitzar l'aparença.
Conèixer funcionalitats avançades per donar suport a la resta del professorat.
Conèixer estratègies per facilitar la gestió dels usuaris i cursos.
Adquirir algunes habilitats per facilitar el manteniment anual.
  
Continguts   M0: Funcions de l'administrador del Moodle
M1: Configuració inicial
M2: Personalització de l'espai
M3: Administració de cursos
M4: Administració del professorat
M5: Administració de l'alumnat
M6: Activitats avançades
M7: Formació interna del professorat
M8: Manteniment i tancament del curs
Projecte
  
Avaluació   El Pla d'avaluació contempla:

- Projecte del curs: Desenvolupament en un Moodle de pràctiques de diferents propostes per familiaritzar-se amb les funcionalitats del Moodle. En cada mòdul es descriuen amb detall les modificacions que s'han de realitzar en el Moodle:

Mòdul 1: Configuració inicial de l'espai Moodle: Disseny de la primera plana: incloure blocs i modificació de paràmetres. Modificació de les activitats, filtres i connectors.

Mòdul 2: Personalització del tema XTEC2: aparença del tema, imatge de la capḉalera, logotip...
Menú horitzontal amb enllaços per informar a la comunitat o donar suport als diferents perfils d'usuaris.

Mòdul 3: Administració de cursos: Estructura de Categories i subcategories. Explorar els diferents formats de cursos.Restauració de cursos.

Mòdul 4: Administració del professorat: Registre en el lloc moodle: mètodes d'autenticació que es poden habilitar en el Moodle. Rols: definició de nous rols, modificacions, excepcions en diferents contextos. Política d'assignació de permisos.

Mòdul 5: Administració de l'alumnat: Creació de nous camps del perfil d'usuari. Gestió i aplicació de grups i agrupaments dintre d'un curs. Cohorts com a mètode d'inscripció de participants en cursos i l'autoinscripció amb clau.

Mòdul 6: Activitats avançades: Activitat eina externa: crear un Tauler col·laboratiu en el curs.
Qüestionaris: nous tipus de preguntes d'arrossegar. Crear una activitat tipus lliçó.

Mòdul 7: Formació interna del professorat. Manteniment d'usuaris. Manteniment de cursos

Mòdul 8: Manteniment i tancament del curs: Personalitzar la visualització de les qualificacions en el qualificador i en els informes dels alumnes. Comprovar les diferents visualitzacions de les qualificacions. Introduir categories, elements de qualificació i diferents tipus de càlculs.



- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
  
Requisits de  certificació   Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'educació infantil, primària i secundària
  
E-mail   formaciotac@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent